top of page

Hey, hey, hey, ...

stop hier
het kodak moment
Dankzij STOPKRACHT kunnen we de klant leiden (met korte "ei") waar we hem willen hebben. 

Luc Campo - The Retail Engine

Na 35 jaar

Hey, hey, hey,

Ik ben Luc Campo. Ondertussen al meer dan 35 jaar lang gepassioneerd in retail werkzaam als bedenker van retail-strategieën en concepten. 15 jaar bij C&A en 20 jaar mijn eigen bedrijf Retailoffice liggen aan de basis van mijn ervaring. Meer dan 100, voornamelijk Belgische, mooie en succesvolle concepten maken deel uit van mijn bagage. Om er maar enkele te noemen: AVA, Veritas, ProDuo, Yuttu, AS Adventure, O’Cool, Aveve, Bent, Prémaman, Oh’Green, Trimetal, Herbol, Standaard Boekhandel, L’Oréal, … en nog vele meer.

Meer dan 35 jaren in retail

Enkel PASSIE en de nadruk op POSITIVITEIT kon ons zover brengen.

Meer dan 100 retail- concepten

De mix van verschillende retail-sectoren(fashion, diy, service, garden, food, non-food, ...)  resulteerden na al die jaren in een rijke bagage

Meer dan 500 retail-projecten

 Het vertalen van die concepten naar alle media en ze daarna vermenigvuldigen hebben steeds een extra fundament toegevoegd en de kennis verrijkt.

kodak moment

DE REDEN VAN SUCCES

Ik kom uit een tijd waar er nog met een telex gewerkt werd. Waar er nog geen faxen of computers bestonden. E-mails, internet, sociale media, … waren futuristische dromen.

MTV kende zijn ontstaan en Covid bestond alleen nog maar in films.

 

Na al die jaren vroeg ik me onlangs af welke ingrediënten er voor zorgden dat een retailconcept succesvol kon zijn, rekening houdend met die steeds veranderende context?

Een kritische blik op het verleden leerden me dat er 5 thema’s konden geïdentificeerd worden die, in al die jaren, steeds aan de basis bleven liggen van succes in retail.

 

 “De 5 gouden ingrediënten naar Retailsucces”:

  1. Stopkracht en Structuur: Aantrekkingskracht en impact

  2. Locatie en Design: Positie en context van de winkel.

  3. Mens en Connectie: Dialoog en engagement met klanten.

  4. Eenvoud en Uniciteit: Authenticiteit en exclusiviteit.

  5. Merk en Relevantie: Branding en imago.

EN WAT BLIJKT?

STOPKRACHT was een gegeven dan steeds als eerste terugkwam.

Ik plaatste het op een onuitwisbare nummer 1 en ben er ondertussen zeker, en overtuigd van, dat in retail, gisteren én vandaag én in de toekomst,  zonder STOPKRACHT de kans op commercieel succes zeer klein is.

Wat doet STOP-KRACHT in RETAIL?

Wat doet STOPKRACHT in RETAIL

In de huidige oververzadigde markt is STOPKRACHT, meer dan het ooit is geweest,  cruciaal voor het succes van elk retailconcept.

“Met het inzetten van STOPKRACHT kan je mensen doen vertragen, ze laten nadenken, ze raken, ze vasthouden, ze laten kopen of een boodschap meegeven en ze dan weer met een goed gevoel loslaten

Er wordt al jaren gesproken over BELEVING in de sector!

"Noteer bij deze dat er zonder STOPKRACHT nooit BELEVING zal zijn."

 

Uiteraard blijft het niet bij beleving alleen.  Er is nog zoveel meer in retail waar stopkracht om de hoek komt kijken.

 

Meer hierover weten? 

- laat een STOPKRACHT-doorlichting doen

- schrijf u in op één van onze evenementen

- organiseer zelf een evenement 

- neem de tijd voor een kennismakingsbabbel

De STOPKRACHT doorlichting
 

STOPKRACHT kan zorgen voor het verschil en kan ingezet worden bij “ELKE” retailer.

Het slim en bewust inzetten ervan kan een vertrekpunt zijn voor meer omzet en duurzame groei.


Waar sta jij, als retailer, momenteel en maak je reeds bewust of onbewust gebruik van deze krachtige commerciële tool?


Wil je dit graag weten?

Dat kan. Laat je, als retailer, doorlichten op het vlak van stopkracht en ontdek waar er nog extra potentieel ligt.


VOOR WIE IS DEZE DOORLICHTING?

Voor ALLE retailers die meer commercieel succes willen bereiken.

Omdat er binnen retail verschillende sub-sectoren zijn hebben we per groep een aangepaste doorlichting voorzien.

We hebben retail in 4 groepen opgedeeld. Het verschil binnen deze groepen ligt voornamelijk in het evenwicht tussen producten en diensten die worden aangeboden.


De verschillende retail-groepen voor een stopkracht-doorlichting:

  1. Service retailers: banken, reisbureaus, werving en selectie, …

  2. Retailers: mode, schoenen, concept, brillen, accessoires, diy, tuincentra, …

  3. Salons (hair en beauty): alle haar en beauty concepten

  4. Showrooms: meubelzaken, auto’s, tuincentra, …

Benieuwd?

Lees verder welke  doorlichtingen er bestaan en welke het beste voor jou van toepassing is?

kijk nauwkeurig
bottom of page